Olemme mukana Ole osa hyvän ketjua – Osta työtä Suomeen -kampanjassa yhdessä K-ryhmän, Suomalaisen Työn Liiton, Ruokatieto yhdistys ry:n ja Kotimaiset kasvikset ry:n kanssa. Kampanjassa kannustamme ostamaan suomalaista ruokaa, käyttötavaroita ja rautakaupan tuotteita. Tavoitteenamme on kohdistaa ostot suomalaiseen työhön, jotta työllistämme ja pidämme Suomen pyörät pyörimässä.
- Lähdimme mukaan kampanjaan, koska suomalainen työ ja tuotanto ovat suomalaisten kuluttajien suuresti arvostama asia ja juuri nyt tärkeämpää kuin ehkä koskaan meneillä olevan pandemia-kriisin takia. Yrityksellemme tällaiset kampanjat merkitsevät paljon, koska olemme keskisuuri yritys Lohjalla, ja tuotteemme ovat valtakunnallisessa jakelussa niin vähittäiskaupoissa kuin suurtalouksissakin. Rakennamme vientitoimintaa terveellisille marja- , hedelmä- ja juurespohjaisille juomillemme, tässäkin suomalaisuus on hyvin vahva ja arvostettu asia, toimitusjohtaja Matti Väänänen kommentoi.
Suomalaisten tilanteet ovat tällä hetkellä erilaisia, mutta jokainen voi olla osa hyvän ketjua ja tehdä mahdollisuuksiensa mukaan joko pienen tai suuren valinnan suomalaisen työn puolesta, joten kaikilla valinnoilla on merkitystä.
Kampanjayhteistyön kantava teema ”Ole osa hyvän ketjua” tekee kaikista toimijoista, eli tavarantoimittajista ja valmistajista aina kuluttajiin ja ostajiin saakka aktiivisia toimijoita yhteisen kriisin ratkaisussa. Jokainen ketjun osa on tärkeä. Suomalaisen Työn Liiton toimitusjohtaja Tero Lausala toivottaa Bonne Juomat Oy:n tervetulleeksi osaksi tätä ketjua ja mukaan kampanjaan.
- Tämä yhteistyö hakee voimansa koronakriisin aikana esiin nousseesta yhteisöllisyyden tunteesta ja suomalaisten auttamisen halusta. Ostamalla työtä Suomeen välittää myös niistä ihmisistä, jotka tekevät suomalaista työtä. Nyt tarvitaan kaikki toimimaan hyvän asian puolesta, Lausala korostaa.
Ole osa hyvän ketjua – Osta työtä Suomeen on Suomalaisen Työn Liiton, K-ryhmän, Ruokatieto yhdistys ry:n ja Kotimaiset kasvikset ry:n sekä yritysten yhteisviestintäkampanja suomalaisen työn puolesta. Se kannustaa suomalaiset ostamaan suomalaisia elintarvikkeita, käyttötavaroita sekä rakentamisen ja talotekniikan tuotteita. Kampanjan aihetunnisteet ovat: #oleosahyvänketjua ja #ostatyötäsuomeen. Lisäksi merkkien aihetunnisteet ovat: #Avainlippu #DesignfromFinland #hyvääsuomesta #puhtaastikotimainen
Matti Väänänen, toimitusjohtaja, Bonne Juomat Oy, p. 040 084 5970, matti.vaananen@bonnejuomat.fi
Tero Lausala, toimitusjohtaja, Suomalaisen Työn Liitto, p. 050 407 2623, tero.lausala@suomalainentyo.fi
Bonne Juomat Oy valmistaa tuotteensa Suomessa luonnon hienoista raaka-aineista ja raikkaasta lähdevedestä. Tuotteet ovat pastöroituja ja aseptisesti pakattuja. Periaatteena on valmistaa tuotteita, jotka maistuvat hyviltä ja tekevät hyvää. Tuotteet kehitetään ja testataan itse. Siksi maku on aito ja maukas.
Suomalaisen Työn Liitto toimii sen puolesta, että suomalaisen työn arvostus kasvaa ja suomalainen työ menestyy. Liitto hallinnoi suomalaisesta työstä kertovia merkkejä ja vaikuttaa ostopäätöksiin, jotta työpaikat säilyvät ja uusia syntyy. www.suomalainentyo.fi »